onsdag 20 augusti 2014

"Mediahäxigt"

(See what I did there, eh, eh?)

Nästa veckas torsdag kommer undertecknad att medverka i ett nytt tv-program i YLE fem kl. 21.00, och prata om wicca. Kika gärna på det! Det hela spelas in i Helsingfors inkommande tisdag, och jag är nog mycket mer pirrig i magen inför hela grejen än jag egentligen vill medge. Media börjar jag vänja mig vid, efter den x:e intervjun på hur många år, men nationell tv är liksom en helt ny nivå på det hela. Nå, jag satt hela kvällen hemma hos Stella igår och drack chaite och vittvin och diskuterade igenom min nervositet, så månne det nu inte går vägen.

Nå, med anledning av detta, och det faktum att jag börjar känna mig lite överrepresenterad i media vad gäller wicca och nyhedendom i svenskfinland, så undrar jag ifall det finns nån i våra led som är ute ur kvastskrubben så till den grad att jag kunde skicka vidare dylika mediaförfrågningar till dig, då de kommer i framtiden? Oftast är det ju inte såhär vidlyftiga ärenden det gäller, utan det brukar gälla allt från små reportage till universitetsuppsatser och korta radiouttalanden. Jag har också lagt till en helt ny flik här på bloggen för mediamänskor, eftersom det tydligen behövs.


Hör av dig via mail eller som kommentar, ifall du tror att du skulle kunna vara en av de personer som jag skulle få rycka i ärmen vid sådana här situationer. Det binder dig inte till något överhuvudtaget, det vore bara en sjyst gest och ett bra sätt att förbättra representationen.

Och ifall det känns pirrigt så kan jag meddela att jag och Stella funderar på att ordna nån form av "Mediahäxig" miniskolning i do's och dont's då det kommer till nyhedendom i media :) Håll ögonen öppna här och på FB.

B*B!
//Holly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar