söndag 1 juni 2014

Terminologiarbete om nyhedendom och wicca

Jag har gått en kurs i terminologiskt detektivarbete (Tja, den heter inte så, men det var ungefär vad det gick ut på), och jag valde nyhedendom som mitt område. Det är en webkurs, och slutuppgiften var i princip att sammanfatta allting i en kort och enkel guide i hur man hittar info och terminologiskt användbar information om området. Den tänkte jag att jag skulle dela med mig av här, ifall det skulle råka sig att nån någon gång skulle kunna dra nytt av det jag lärt mig!

[Den här länken fungerar tydligen inte längre, beklagar!]

Ifall den inte fungerar, eller om den ser konstig ut i Powerpoint (jag gjorde den i OpenOffice), meddela gärna så försöker jag rätta till det. Och ifall någon skulle råka stöta på nån typ av terminologisk forskning kring nyhedendom så är jag superintresserad av att läsa det! Tipsa alltså gärna :)

Och för att det här inlägget ska hittas av folk som mig, så tänker jag nu rabbla en massa ord om förhoppningsvis fångas upp av googles sökmotor ;)
Wicca nyhedendom uuspakanuus paganism terminologi term terminology terminologia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar