torsdag 29 januari 2015

Termforskning!

Jag hann byta bloggplatform, sen slutade jag tydligen uppdatera :P Låtom oss säga som så att jag varit alldeles för upptagen för att reda upp mitt liv och studera och vara lycklig, för att hinna utöva särskilt aktivt, eller blogga om det...

Mitt korta inlägg idag gäller detta: MIN KANDIDATAVHANDLING. Jag sitter som bäst på det vetenskapliga biblioteket på kampus och har mailat och forumat och kommunicerat, för att hitta kanaler för att nå ut till svenskspråkiga wiccaner för enkäten som är en del av min avhandling. I all korthet så kommer jag att undersöka vilka svenska termer som används i översatt wiccalitteratur på svenska, och ifall de är de samma som svenskspråkiga wiccaner använder.

Hittills har jag kontaktat följande "Organisationer"
  • Svenska wicca (ett forum)
  • Wicca i fokus (ett forum)
  • Svenska vitkaförbundet
  • Helgons forumavdelning om wicca (en webcommunity)
  • Pakanaverkko
  • Lehto r.y.
  • Witch's Voice
  • Pagan Federation Finland
  • Pagan Federation Skandinavien
  • Svenskfinlands wiccavänner
Ifall det finns nån som har tips på andra kanaler, hör gärna av er! Jag kommer helt säkerligen att skriva om det här då enkätens webbpubliceringsdatum närmar sig, för jag väntar mig få deltagare också härifrån :)

Gå med Gudinnan!
//Holly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar