torsdag 9 februari 2012

Moot point - Books


Måndagen 5.3 kl. 18.00 vid O’Malley’s

Tema: Bokcirkel, dvs. ta med en bok du rekommenderar eller vill varna för, och berätta om dina åsikter kring den.
Efter kaffet beger vi oss med kameror i högsta hugg till valfri park för att söka efter vårtecken och låta kreativiteten flöda! Har man ingen kamera går det att få låna eller dela :) Kontakta isåfall mig på förhand!



Yes, nästa moot är en bokcirkel. "Kirja-ympyrä" som det så vackert och felaktigt stod till en början på Lehtos sida ;) Jag råkar äga en hel del wiccarelaterad litteratur, men jag har inte läst allt, och jag är så lat med läsande för stunden. Till nästa moot SKA jag ha läst ut Cunninghams bok om magiska hem, och så kommer det kanske en recension här efter mootet. Kom gärna med och wurma eller varna för böcker du läst! Behöver inte nödvändigtvis heller vara en med nyhedniskt tema, även om det kanske är lite tanken, och vill man komma och kika i min bokhylla går det också bra..!


Jag gick förresten via Vasa Stadsbibba häromdagen för att kolla upp deras utbud. Jag vet att jag sett där förr, men det var så länge sen... det jag kom över var Kate Wests bok på finska ("Wiccan Käsikirja" säger google), Titus Hjelm's "Mitä wiccä on", samt Cunninghams miniguide till wicca, som jag inte minns vad den heter, och inte hittar ens på wicipedia. Hahaha,  den felstavningen bjuder jag på! Jag har läst dem alla, men kan inte minnas särskilt mycket av nån av dem, förutom Mitä wicca on. Och det kommer isåfall i ett skilt inlägg, nån annan gång. Det är hemskt synd att det inte finns några bra wiccaböcker på svenska. Okej, Cunningham i översatt version är okej. Och Jennifer Hunters "En wiccas handbok" är helt okej, även om jag inte skulle rekommendera den som första bok åt någon längre, och dessutom skulle jag gärna servera den tillsammans med Onn's Guide för boken. Den har en del weird shit. Inget likt Ravenwolf, dock, men... ja. Läs den gärna ändå :)


Jo, angående moot ännu; Ifall nån vill låna kamera, säg till! Jag kommer använda min nya systemkamera, och lånar gärna ut min komapkta Canon Ixus ifall folk saknar utrustning. Och sen går det säkert att dela..! Hur bra ljus det är efter 18 på kvällen sen igen är väl en annan sak, men det är väl övningen som är själva grejen, inte resultaten :)
Efter nästa Vasamoot får jag sätta mig ner och brainstorma lite kring kommande moot, för jag har inte tänkt längre än mars. Med tanke på hur få vi sist och slutligen är känns det ibland lite som förspilld kvinnokraft att de ordnas, samtidigt vill jag nog väldigt gärna att möjligheten att dyka upp ska finnas där. Kanske kunde man ta det varannan månad? Nå, vi ska se.

Nu ska jag fortsätta kurera min onda mage. Ha det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar