onsdag 18 april 2012

BoS och Beauty

Hej på er :) Jag har inte skrivit på ett tag eftersom jag befunnit mig på annan ort och haft så fruktansvärt trevligt att det tagit en halv vecka för mig att landa i verkligheten. Nu får bloggandet bli ännu en copingmekanik för att försöka banka in i hjärnan att jag är hemma i verkligheten igen :)

Jag har egentligen två saker att skriva om.
För det första: Jag har äntligen fått min BoS!


Den har en pärm i svart mocca, med ett silverpentagram på ryggen, silver/ljusblåa bokband, silverfärgade metallhörn och silverkantade sidor. Ni vet sådär som vigsel-biblar brukar ha guldkantade sidor :) Dessutom har den dekorerat försättsblad.
Och jag är så himla nöjd ^^

Ifall nån är intresserad är den handgjord enligt mina egna önskningar, och jag har beställt den från Chimeric Studios (min Vargs företag). Som jämförelse kan ju nämnas att ryggen är kanske 5 cm tjock, och formatet är ish 20x30 cm, och jag betalar (ska betala) 100 € för arbetet. Och jag rekommenderar det starkt! Jag har iaf inte sett nåt annat ställe där man får specialbeställa sin Book of Shadows. Och Z gör alltså alla möjliga typer av böcker, inte bara ritualböcker. Kontakta honom (eller varför inte mig) ifall ni är intresserade!

Insåg här att det blev mycket mera "Reklampaus" över det hela än vad det var tänkt, egentligen ville jag bara visa upp min nya fina Bos ^^ Vi får se när jag inviger den och börjar använda den, för jag har ju de facto en gammal BoS som inte alls är färdiguppvänd. Vi ska se.

Sen till mitt andra ärende: Jag fick min första beställning från Natures Choice igår :) Det jag beställde var Choklad-shampot, Choklad-balsamet, Choklad-duschkrämen, samt avocado-fuktighetskrämen och ansiktsrengöringsmönjan + ansiktsvattnet för normal hud.
Jag har ju ingalunda hunnit pröva allting långsiktigt än, men jag tänkte ändå ge lite spontana kommentarer om de produkter jag testat!

bild


Först ut, "Hasselnöt och såpnejlika ansiktsrengöring". från Great Elm Physick Garden. För 25 ml betalade jag 7,90 €, dock är de för stunden till halva priset så passa på :)
Jag är ingen kemist och inte insatt i alla ingredienser som finns i kosmetika, men enligt INCI-listan är det främst naturliga örter, oljor och till största del organiska sådana som ingår. Inte så mycket onödigt fuffens med andra ord! produkten har märket "Certified organic ingredients", men i sig inget ekocertifikat. Detta kan antingen bero på att företaget är för litet för att ha råd med certifikatet, eller för att inte tillräckligt många av ingredienserna är organiska.
Min spontana åsikt om produkten: Jag gillar doften och konsistensen, och tycker den hade en väldigt milt rengörande effekt. Dock faller nog betyget rätt mycket pga. den dumma flaskan! Det är alltså en avlång glasflaska med skruvkork, och det gör det halvt omöjligt att få något ur den. Nu gick det ändå relativt enkelt men jag vill inte tänka på hur knepigt det blir då den börjar vara uppanvänd.Mer kommentarer eventuellt senare.


Next up: Ansiktsvattnet i samma serie; Meliss och Blåklints-ansiktsvatten (Flaskorna är nästan identiska så jag sätter inte med nån bild). 4,90 € för samma storlek, 25 ml, och med bara tre ingredienser, varav alla certifierat ekologiska eller "certified wild-crafted" (vilket jag inte är säker på vad betyder sådär i praktiken). I like! Sådär i teorin. I praktiken tror jag inte det här är min favorit, mest pga. lukten. Jag vet inte vad jag skulle jämföra det med, men jag gillade den inte alls. Flaskan är ju ett mindre problem här eftersom det ju är ett vatten som flyter, men lukten förstör produkten för min del. Dock är också denhär på halva priset, så prova gärna och testa själv!


Sista idag:
.... Hmm. Tydligen har min avokado-fuktighetskräm fallit bort ur sortimentet..? Synd, för jag gillade den verkligen! Earthbound's Night Cream med avocado och solrosolja, 50 ml för 11,40 € med en härlig konsistens. Ganska fet, så utan vidare en nattkräm, men väldigt skön för huden. Dessutom hade den en väldigt kort och enkel och naturligt INCI-lista, vilket jag alltid uppskattar. Att korken var lite sönder gör inte så mycket, men det är synd om den redan tagits ur sortimentet för det var den jag gillade mest hittills..!


Nåja. Mera spontant skrivande nån annan gång. Ha det!

2 kommentarer:

  1. 1. Jag håller lite med dig om dofterna där på produkterna, därför är det nu på rea så vi ska få in bättre dofter ;)
    2. Korken sönder? Hoppas inte så mycket! Jag är lessen över det, den har gått i posten då för den var hel då vi skickade iväg paketet! :)
    3. Endast tillfälligt borta ur sortimentet för du köpte sista och vi har inte hunnit få in nya. Nya earthbounds produkter ska även dyka upp för de är min personliga favorit!
    Jag använder den där morotskrämen och fast den är så fet så märks det inte en stund efter man lagt på den. Man lämnar inte så fet i ansiktet av dem :)

    SvaraRadera
  2. 1. Nåmen hyvä :D
    2. Nejdå, den vara lite sprucken bara. Hade den varit mera sönder hade jag nog gått till posten och klagat..!
    3. Yay!

    SvaraRadera