måndag 21 november 2011

Häxor i Kyrkan

Nej vadå, jag försöker inte alls provocera i mina rubriker :P Jag skyller på att jag överlag är dålig på rubriksättning, men att provocera är enkelt. Live with it :)

Mellan alla mina försök att slippa alla jobbiga trackbacks från spambotar fick jag nu bara för mig att skriva nånting, eftersom det är lite glest mellan inläggen för stunden. Jag skyller på att det är rätt mycket nu, jag förbered mig för en adventskonsert jag ska delta i, och det är en hel del mindre måsten kring det.

Jonej, jag och onämnd häxkamrat har emellanåt lite roligt åt det faktum att vi är åtminstone 2 häxor/hedningar som under adventskonserten kommer att stå och gala "Jeeesuuuus!" i kyrkan ^^. Men jag har inga problem med att sjunga kristna sånger eller att sjunga i kyrkan, jag sjunger för att det är roligt och för att vi är duktiga korister hela bunten, och om någon har problem med att icke-kristna vistas i kyrkan får de väl ta upp det med mig personligen. För mig är kyrkor en plats för andlighet, och jag begränsar det inte till kristendom. Dessutom, och nu citerar jag Orangina från hednamootet som hon deltog i, "Jeesus oli saatanan hyvä jätkä!" ^^
(Och för att nu förtydliga så var det bara ett lite roligt sätt att uttrycka sig på, inget illa ont menat alls. Jesus var en cool dude :D)

...däremot fnissar jag desto högre åt det faktum att mina ritualtändstickor kommer användas under ljuständningen ;P



Nåja. Nu ska den här häxan ge sig av mot puben för ett möte, och sen mot kyrkan.
Värre saker har jag hört om :)
//Holly

2 kommentarer: