söndag 10 juni 2012

Ledigt Struntprat

Jag har fått semester, hörni :) I fredags jobbade jag sista arbetsdagen för i juni, och jag har betald semester ända fram till 4.7... Åh, vad skönt! Dessutom har jag kommit in til universitetet jag sökte till, och ska få börja studera språk, och de tog in mig på betygsbasis så jag behövde inte ens skriva inträdesprovet ^^ Jag antar det lönar sig att ha 9,5 som medeltal i gymnasiebetyg, även om det sades att de inte spelar nån roll nån stans här i världen... Men nåja, nog skrutet, ursäkta, jag måste bara få ventilera hur nöjd jag är över tillvaron :)

Det är väldigt tyst på den här sidan av min värld just nu, jag prioriterar helt enkelt inte min andlighet särskilt mycket för stunden, och jag är okej med det. Jag har fortfarande Belthane-dekorerat altare, jag har inte firat fullmåne på många månar, och jag känner mig inte sämre för det. Nog finns ju tron alltid kvar för det, även om man inte alltid orkar fira så grymt, eller praktisera sådär aktivt. När jag kommer hem från min 10-dagars semester (Åbo! Stockholm! Köpenhamn! Dublin! Fanore!) ska jag ta itu med att fixa om på altaret och så. jag kommer dessutom ha mycket tid för mig själv på resan, så jag ska se ifall jag kommer mig för att skriva nya cirkelslagningsramsor eller så.

Det är nu också över ett år sedan SFWV grundades, och denna månad var första gången på ett år som jag inte ordnat moot. Jag känner mig inte sämre för det heller. Det har inte känts motiverat på väldigt länge, jag har inte orkat eller velat, och det har känts som måsten. Jag tror jag helt enkelt gör det på känn i framtiden. Vasa är ändå för liten stad för att man ska kunna hoppas på att träffa nya nyhedningar sådär spontant. Och till hösten kommer Stella flytta till Vasa, så då är vi alla grundare i Österbotten, och 3 av oss i Vasa :) Jag känner redan en lust att ordna myskvällar och spåkvällar och sånt skoj...



Utöver detta kan jag konstatera följande - Jag älskar trefaldighetslagen/Karma. It always comes back to you, no matter what. Du skördar vad du sår, och du förtjänar det du får. På gott och ont. Skickar du ut en massa negativt i världen så ska du inte vara förvånad när saker skiter sig, och vice versa. Karma är min vän, för jag är dess vän. Karma will always get you in the end.

Det var det för ikväll. Ha ett fint juni :)
//Holly

2 kommentarer: