tisdag 31 juli 2012

Av nödvändighet

Oj vad många gånger jag tänkt skriva... sommaren bara rusar förbi. Här kommer nu en liten update över vad jag hållit på med!

På helgens rollspelkonvention i Esbo, där jag deltog, höll Kirsti Bergman, Lehtos ordförande, en föreläsning om Shamanism, och jag och Aurora passade på att lyssna på den. Himla intressant! Jag borde verkligen ta och öva mig på astralprojektion nån gång, och läsa nån bok i ämnet. Eller föredragningsvis i omvänd ordning. En rolig detalj var att jag gick fram och pratade med henne tidigare på dagen eftersom jag kände igen henne, och hon i gengäld kände igen mig :D Vi har varit i kontakt via mail från då SFWV hade moot-fino på Lehtos hemsida, och så kände hon igen mitt ansikte från Facebook :) Så ja, jag är lite glad över att ha pratat och skakat hand med en av de mer betydande mänskorna på den finländska nyhednascenen ^^

Den där privata retreaten som jag skulle hålla i juni blev inte av, för att vardagen ställde sig emellan. Och nu är det redan långt efter det, och i min kalender står det "Lughnasadh/Lammas" på dagens datum. Glad Lughnasadh, allihopa! Det här är den högtid jag är minst bekant med av alla 8 sabbater, och den smög sig på mig så snabbt att jag inte hunnit förbereda något alls. Jag tror jag ska ta och efterforska i ämnet under veckan, lägga upp en mini-essä om det här och sedan fira nån gång under helgen.

Sen hade jag tänkt skriva något om att resa energi från musik, men det skulle bli så flummigt så jag tror inte jag ger det nåt seriöst försök :P Saken är den att jag och Rina satt bredvid varandra på Thoby Loth's konsert under Jeppisdagarna, och båda konstaterade att vi var tvungna att sätta ner båda fötterna stadigt i marken och jorda oss redan under första låten, för det reste så förbannat mycket energi i oss båda ;D

I övrigt lugnt! Upplevde sommarens vackraste åska natten till söndan i Esbo, och har numera 2 katter som ränner omkring i häxhemmet, och gör sina behov på opraktiska ställen.
Tills nästa gång - Trevlig Lughnasadh!


//Holly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar