onsdag 24 oktober 2012

I väntan på det nya året...

Samhain närmar sig med stormsteg och jag har inte rört ett finger. Latmask! Jag skyller på att jag åtminstone varit aktiv vad gäller studier, jobb, ansvarsuppgifter och hushåll istället. Och till helgen blir det wiccactivity värre, för då blir det retreat igen ^^ Jag ska ta och göra "ta-med"-lista under dagen här, och måste se till att fara och handla lite grejor på fredag... Mat och sånt. Ska bli riktigt skönt att komma undan civilisationen...

Dessutom börjar det vara väldigt på sin plats med lite "lämna gammal skit bakom sig", och inleda ett nytt, bättre år. Jag har funderingar på hur mitt personliga Samhainfirande ska ske, men vi får se om jag tar det under helgen eller sedan under fullmånen veckan efter, på egen hand... Efter helgen ska jag åtminstone ställa upp ett nytt, vackert Samhain-altare! Om jag riktigt satsar går jag och köper pumpa också :)
Sen ska jag nämna en rolig detalj: Jag fick ett mail här i veckan av en svensk översättare som bad om lite översättningsråd för en häxkonstsbok hon håller på att översätta :) Vad skoj att folk sådär på måfå hittar min blogg och kommer till mig med sådana ärenden! Jag har också fått flera mail av mänskor från alla möjliga platser, som ber om råd, magiska och helt vardagliga sådana... Då är det bara att vara god medmänska och -häxa och svara enligt bästa förmåga :)

Nåja. Mer asiaa än så hade jag inte. God onsdag!
//Holly

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar