fredag 26 oktober 2012

Lá Shamhna sona daoibh, a dhaoine uaisle

En modern häxas checklist för helgen:

  • Underkläder, varma kläder, praktiska kläder

  • Ritualkläder (i mitt fall min gröna långklänning med tillhörande mörkt mockabälte)

  • Glasögon, linsvätska, linsetui

  • Tandborste, tandkräm, ansiktsmönjor, lavendelolja

  • Plåster, salva, burana, salvia

  • Handduk

  • Sovsaker (i mitt fall ungefär 9 filtar...)

  • Kamera, plånbok, telefon (även om jag tror jag stänger telefonen)

  • BoS inklusive vårt covenmanifest från 2 år tillbaka

  • Gudomsljusen, som varit mina att förvara under det gångna året

  • Thoby Loth's nyaste och Hedningarnas "Trä"-CD

  • Ljus (i mitt fall mitt käll-ljus + 4 elementljus)

  • Läsbara saker (jag har med de 3 senaste numren av Seita, samt den bok jag tänkt recensera)

  • Stav, rökelse, bägare, salt, runor

  • Mat! Ej ännu inköpt, men det ska inhandlas tillsammans med Aurora och Stella på vägen till helgens destination. I år skulle Ebel ta med ritualdryck, och Rina lovade baka Cakes



Kom Systrar, Kom! Vi ska sjunga hela natten!
Kom systrar, Kom! Månmor gnistrar över vatten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar