tisdag 11 oktober 2011

My wicced organization skills...

...aka Oj vad ordnat det blir i Hollys lådor!

Jag har hur länge som helst (snart 5 år, kollade upp det i BoS:en) använt en gammal, fodrad skokartong för att förvara alla mina... grejor. Mina stavar, min rökelse, mina kristaller, you get the point. Och det har fungerat hur fint som helst, särskilt som jag själv fodrade den där arma stackars papperslådan en gång i tiden. Den har sen nu mest hängt med, genom 4 lägenheter och 5 flyttar, och har legat under mitt nattduksbord. För att den passade halvbra in där sådär rent storleksmässigt, och för att det inte är så stor rik att nån går och gräver i den där.

Nu då jag håller på och fixar upp inredningen i mitt lilla häxhem, så har jag jagat korgar för möbeln som jag använder som altare. Det är som ett litet hjälpbord i trä med hjul, med två hyllplan under själva bordsytan. Hittills har jag haft en rätt ful plastkorg och en bananlåda/flyttlåda där, men jag tänkte att jag skulle snygga upp det. Så idag kom jag, efter lite mätande och sökande, hem med en rottingkorg inklädd med vitt bomullstyg. Hur fin som helst! Jag var bara inte säker på om det skulle se bra ut, för den var aningen liten, därför köpte jag bara en till att börja med.

...Och den var nog liten. Men den fungerade. Jag bestämde mig därför för att flytta över alla mina ritualgrejor till den nya korgen, och börja ha dem under altaret.
Mjo. Det såg väl helt okej ut. Men det var rätt bra insyn i lådan...
Pling, så kommer jag på idén att se ifall den nya korgen skulle passa in i mitt nattduksbord..?
Som en Smäck alltså! :D Det var nu bara helt enkelt meningen att den skulle vara där :) Nu har jag ordning på mina grejor, och så kan jag ändå hitta bättre, mer passande korgar till altarmöbeln :)

Före (tom):


Efter (mindre tom):


Och här en bild med hur perfekt den passar in i nattduksbordet:


Se nu! Perfekt ^^
Här syns dessutom också pappret med logon som jag fick av Stella på posten. Tack till Aurora som fattade hur man skulle vika det :P
För stunden håller jag på och pysslar och funderar över imorgon. Det är fullmåne och esbat och jag funderar på att köra en reningsritual över en massa ritualhjälpmedel som inte blivit renade. Det känns som om det behövs. Dessutom har jag skaffat en hel del nya saker, som i vilket fall som helst skulle behöva renas. Och det känns på nåt sätt logiskt att rena allt så det nu är i skick då det nya året närmar sig :)

Ska ta och skicka iväg lite info om uppkommande moots till Thuleia och uppdatera FB-sidan nu härnäst. Meddelar här då jag har infon sammanplockad! Ha det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar