måndag 31 oktober 2011

Början av en cirkel

God Samhain på er där ute! Jag hoppas hjärtligt att alla har lika fint väder som vi har i Vasa, för det är helt galet fint väder ute! Lite kyligt och klart och fina färger och sol och jag vet inte vart jag ska vända mig ^^

Jag håller på och förbereder för kvällens lilla ritual som bäst. Skulle gärna fota mina kladdpapper och mitt vardagsrumsgolv för det ser rätt festligt ut, men min kamera tog ut sina krafter helt under helgens Halloweenfirande, så tyvärr :] Om jag hinner kanske jag fotar senare, för själva firandet. Jag tänkte ha en rätt simpel ritual, eftersom vi kommer fira med Cirkeln i helgen, men det verkar nog bli helt som tidigare år. Jag tänkte dra runor och avge nya årslöften och bränna lönnlöv. Sen tänker jag göra det till mer av ett tacksägelsefirande än tidigare, för som jag tror jag nämnt så har det senaste året varit väldigt fint på många sätt, och jag har inte på samma sätt en särskilt stor vilja att lämna det året bakom mig. Jag minns det gärna, och ofta, och med värme :)

Samhain infaller väldigt passande i mitt liv just nu också, för jag höll min sista presentation av ingenjörsarbetet på kontoret idag, lämnade in nycklar och allt sånt. Fasiken så skönt! Än är inte arbetandet över, men en stor del är i alla fall det, och jag glädjer mig över det lilla..! DET om nåt, ska bli skönt att lämna bakom sig. Kanske jag i samma veva ikväll borde be om energi att faktiskt avsluta det lilla som är kvar :P

Ledig idag och imorgon, så jag har passat på att träna och städa och administrera lite. Insåg till exempel att Vasamootet om en vecka hamnar att byta tid, eftersom jag jobbar till 20.30. Med andra ord börjar vi 21.00, och platsen är densamma! Läs mer på mootsidan om du är obekant med våra happenings :) Kanske vi får fint finskt besök den här gången, till och med..!
Nu ska jag dock iväg för att handla. Mitt kylskåp börjar eka tomt, och dessutom vill jag ha nåt gott till ritualmåltiden ikväll :) Jag skriver kanske mer senare, eller imorgon! Ha en riktigt vacker Samhain och en fin början på vårt nya år!

Med lycka,
Holly

2 kommentarer:

  1. Här i Åbo har det varit alldeles strålande vackert höstväder idag. Jag ser fram emot kvällen och Samhainfirandet.

    SvaraRadera
  2. Tack detsamma! Här var det dimmigt, men det var mysigt =)

    SvaraRadera