måndag 18 juli 2011

Tankar sådär efter halv 11

Jag känner för att skriva något här, mest för att jag haft en annars ganska aktiv, och hemskt bra dag egentligen. Samtidigt skulle jag inte riktigt orka börja skriva nåt seriöst och fakta-aktigt, särskilt inte såhär efter halv elva på kvällen, då jag jobbat över 10 timmar idag. Så det lär väl mest bli lösa tankar :)

Kan ju nämna att det första cafémootet blev av i fredags, och som jag gissade var det nog bara jag som dök upp :] Egentligen var det rätt bra, för jag hade glömt min gröna sjal (som skulle vara mitt igenkänningstecken åt eventuella nykomlingar), jag hade en ganska dålig dag, och såhär i efterhand var det en rätt dålig plats jag valt. Lite för öppen på nåt sätt, det skulle nog kännas konstigt att sitta och prata religion med så mycket okännt folk tätt inpå... Till nästa gång får vi/jag se till att välja nån bättre plats, och då helst ett bättre datum också. Förslag tas emot med värme :)
Ebel hade tänkt dyka upp, men sen sprang tiden iväg för honom. Nå, nästa gång.

Jag skulle hemskt gärna hitta mer tid att meditera. Jag brukade göra det förr, åtminstone mer än nu, men jag är så dålig på att ta mig tid. Det blir mest sådär sporadiskt, vid sin höjd kanske en gång varannan månad..? Varje gång tänker jag att "nu ska jag göra det här till en god vana!", men den blir det inte så. På samma sätt som jag hemskt gärna skulle vilja uppmärksamma både sabbaterna och esbaterna (dvs. de 8 solhögtiderna och 13 månhögtiderna inom årshjulet) mycket bättre. Men jag är lat. Och det går emot hela det här att själv uppleva och engagera sig, men jag kommer hela tiden med en massa ursäkter..! Suck med mig. Fr.o.m. Nästa Samhain ska jag verkligen försöka fira alla sabbater åtminstone, i ett helt år. Om det så bara blir lite ytligt. Kanske jag tar och svänger ihop den där wiccanska kalendern jag funderat på :)

Nej, nu ska jag ta och bädda med nya sängkläder, och ta och bänka mig med lite mer citronte och en bok. Tvättade nämligen tidigare idag, och har inte orkat bädda sängen med nya lakan. Katten bryr sig inte så mycket, utan ligger ihoprullad som en stor, gråspräcklig kanelbulle på bara bäddmadrassen. Hmpf. Och sen måste jag förresten gå på bokjakt, för min "Mitä wicca on" har tydligen gett sig ut på äventyr. Sen när jag läst klart den (igen) ska jag för övrigt ge en recension på den, tror jag :)

Nåja. God Natt :)
//Holly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar