måndag 26 september 2011

Kiitos, Lehto!

Oj vad underbart att få snabbt svar! Jag betalade mitt medlemskap i Lehto (Finlands förbund för naturreligioner och dess anhängare)här för nån timme sedan, och skickade även in en förfrågan om att få bli tillagd i medlemslista, såsom det stod i instruktionerna att man skulle göra. Så kikade jag lite på Lehtos hemsida, och hittade sidan för medlemstidningen. Jag minns att de haft ett temanummer om wicca för några år sedan och tänkte köpa det numret i efterhand. Tyvärr hade det hunnit ta slut, men jag bestämde mig ändå för att köpa ett nummer av varje tidningen de hade kvar i lager. 11 tidningar alltså :) jag vill veta vad som är och varit på gång! Om det finns medlemmar i cirkeln som vill läsa gamla Seita-tidningar är det alltså bara att hojta till! Jag tänkte ta med dem till retreaten också.

Redan en halvtimme efteråt fick jag svar, och tack för en stor beställning. Dessutom fick jag lite rabatt, den äldsta tidningen på köpet ;) Jag skickade svar och min adress till redaktionen, och tänkte att jag lika gärna kunde passa på att fråga här i samma veva ifall det går skulle vara möjligt att få upp information om våra moots (på finska "miitti", tydligen) via Lehto? Jag tänkte sådär att de ju informerar om alla andra moots som ordnas överallt i Finland, och vad jag vet är vi nu två SFWV-medlemmar i Lehto, ifall Stella fått sitt medlemskap godkänt än, I don't know. Så ja, på halvdålig finska knagglade jag fram min fråga, och nu ska vi se om vi får nåt svar :) Jag fick absolut ingen respons på mitt inlägg på Lehtos FB-grupp här för nån månad sedan, fastän det verkar vara en rätt aktiv grupp. Jag håller er uppdaterade om läget!

Ja! Och sen råkade jag på den här text-snutten på Suomi24-forum:
"Wicca.fi foorumi odottaa Wicca ry:n päätöstä lopettamisesta tai jatkamisesta. Ikävä kyllä sen takia se ei ole aktiivinen, koska yhdistys ei tahdo ottaa vastuuta."

...dvs det finska wiccafoorumi ska kanske läggas ner, och därför är det inte aktivt för stunden. Det skulle förklara varför jag inte fått nåt svar på min medlemsförfrågan. Eller Stella.
...och hahaha, jag hade inte sett den där bilden i länken till wiccafoorumi förr :P Om inte annat har de i alla fall humor!

1 kommentar:

  1. Wiccafoorumi har nog varit inaktivt redan en längre tid. Jag försökte bli medlem redan i januari 2010 men kom aldrig genom valideringen. Inte heller svarade någon på mina e-post. Lite synd dock att ett så aktivt forum läggs ner.

    Jag har ännu inte fått något svar på min medlemsansökan till Lehto och det börjar snart vara en månad sedan jag satte in ansökan. Nog för att det gjordes per post, men nog tycker man ju att de borde kolla sin postlucka lite oftare, speciellt som de säkert får in räkningar och andra trevligheter hela tiden. men ta med Seita-tidningarna till retreaten så skall jag se om också jag skulle beställa några. Själv väntar jag på mina bokbeställningar från Adlibris. Få se om jag lyckas släpa med mig hela biblioteket till retreaten... O_0

    SvaraRadera