torsdag 15 september 2011

Lera mera

Jag vet inte om det här borde räknas som off-topic, men att vara wiccan är ju att leva i samklang med naturen och Modern, och därmed leva mer naturligt. Därför tänker jag skriva om det här :)

Min kompis' kompis Hilda har en blogg där hon skriver om naturlig kosmetika. I just dethär inlägget skrev hon om olika typer av lera, och vad man kan göra med det. Såsom ansiktsmasker! Då jag var i Åbo i helgen hittade jag lera i den underbara ekobutiken Ruohonjuuri, men jag iddes inte släpa med mig lera från Åbo. Därför blev jag glad då det fanns också på den lokala Ekoshoppen! Eftersom jag är väldigt pigg på det här med att göra egna masker och sånt för stunden så kunde jag inte låta bli att pröva...

Den jag köpte var vit lera, den mildaste. Det fanns grön också, jag kanske testar den i ett senare skede också!


I vilket fall som helst så hade jag här en ledig halvtimme att göra ingenting, och eftersom jag känner mig lite vissen (det blev en del alkohol igår) så passade jag på att prova på att göra en lermask. Man kan enligt Hilda blanda i allt möjligt, men jag testade bara grunden idag, blanda lerpulvret med vatten. Och det var väldigt trevligt :) Lite torr känner jag mig nu, även efter att jag smort in mig, men det har nog mer att göra med gårdagkvällen än lermasken :P Låg en stund på sängen här med gurkskivor för ögonen och ett stearinljus på nattduksbordet och meditationsmusik på youtube och tog det lugnt... Nästa gång ska jag testa på att blanda leran med joghurt, det lät helt fantastiskt!


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar