fredag 23 september 2011

Merry Mabon!

eller den mer nordiska varianten: Glad Höstdagjämning!

(Inte min bild)

Jag anser mig inte ha firat Mabon än, och eftersom min helg kommer vara upptagen av föreningsverksamhet (Inte SFWV :P), så får vi se om det blir nåt officiellt firande eller inte... Det kan mycket väl hända att jag ser morgondagens sammankomst mellan vänner som ett firande i sig, och sen kanske håller en minicirkel för mig själv på söndag kväll eller så. Om inte annat vill jag gärna fira att jag äntligen fått upp ett altare, och kanske dra några runor... det brukar jag göra vid varje sabbat. De jag hunnit fira, vill säga :] Ikväll blir det i vilket fall som helst bastu med närmare vännerna, får se om jag kanske tar med det på nåt sätt. Rening och what not. Nåja, we'll see :)

Ebel, Rina, Aurora och en ny tjej hade tydligen hållit Mabonritual hemma hos Rina i onsdags, sådär spontant, och det lär ha varit hemskt trevligt :) Tycker det är hur skoj som helst att det kommer med nytt folk! Här på några dagar har det också kommit med nya mänskor i FB-gruppen och på forumet. Och ja, så hölls det ju då Cafémoot i Jakobstad i förra veckan (?), igen, med stor framgång :) jag ska ta och skriva mer om de olika mooten som kommer hållas här då jag hinner! Vi är aktiva så jag knappt hänger med ^^ *studsar lite glatt*

Nåja, nu ska jag städa och fixa lite mat åt mig före jobbet. Vi höres! Och har man lite att göra kan man gärna kolla in den här videon om wicca, jag har sett den förr, men avfärdat den eftersom jag tycker den är lite... klisché... men nu inser jag att den är rätt bra. Kort och informativ. Ja. Do it! :)

)O(
//Holly

1 kommentar:

  1. Men Holly då, jag tror du i allt annat som händer missat att länka videon! :-D

    SvaraRadera