tisdag 24 januari 2012

"Slutet av en era"

Bloggarens kommentar: Det här är ett gammalt inlägg, räddat från den blogg jag förde före Häxa på Heltid. Främst av sentimentala orsaker.

- - -


Jag tror att jag ska avsluta den här bloggen, trots allt. Den här och en till blogg som jag för i hemlighet, av dumma orsaker. Jag tänker skaffa en ”riktig” blogg, där jag kan skriva om vad jag skit jag vill, där jag inte håller hemligt vem jag är, och där jag skriver om alla sidor av mig -- take it or leave it. Det fungerar ändå inte med en sån här ”temablogg”. Jag kan inte hålla mig till ämnet.

Jag skriver här när jag fått den nya bloggen startad, så att de få läsare jag har inte behöver undra. Det kan dröja ett tag, för det här beslutet går jämsides med min personliga revolution, och det är något jag måste göra innan jag nått upp till den kanske sista milstolpen där. Så det kan ta ett tag, och det kanske går hemskt fort, men det visar väl sig.

Och allt det här för att jag äntligen fick gjort det som borde ha gjorts för länge sedan. Något jag skjutit upp och bävat inför i månader, och som när det kom till kritan inte alls var så ångestladdat som jag trott. Nu finns förståelse och förundran och frihet. Så snabbt gick det andra skedet av min revolution igenom; åtminstone den jobbiga delen.

”Tystnaden kommer att skrika en tid”, sjunger Loke, och jag tror honom. Men med tystnaden kommer lugnet att infinna sig. Det är en konstig känsla, att en så stor förändring plötsligt ägt rum i mitt liv, men att det inte syns alls. Å„n. Det kommer väl.

Vad stolt jag är, att jag för första gången i mitt liv inte sprang ifrån problemet, utan tog tag i det. Vad jag tror på världen idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar