måndag 30 januari 2012

Coventalk

Vi råkade befinna oss alla på samma ställe i helgen, hela covenet. Det händer inte superofta sådär utan att vi planerat det, så i nåt skede beslöt vi oss för att slå oss ner och bara prata lite i enskildhet. Vi hittade ett rum med ett runt bord och slog oss ner på var sin stol. Först efteråt insåg vi att vi helt omedvetet tagit våra ritualpositioner, enligt våra stjärntecken :] Jag tyckte det var ett väldigt festligt och itnressant sammanträffande..! Vi hade också roligt åt det som råkade finnas framme på bordet, och drog likheter till våra ritualhjälpmedel - Där fanns bl.a. en burk med vatten i, (bägare) en sax (athame? :P), en burk salt (jordens element), och Ebel hade tobak på sig för luftens element :P Där var ännu fler referenser, men jag minns dem inte riktigt.

Nå, vi satt nu och pratade lite, det blev mest handfästningsprat, för Aurora ska handfästas om mindre än en månad, så det börjar bli dags att ställa i ordning för det. Jag har en kväll då jag hade lite att göra, suttit och lagt ihop en preliminär ritualmall utgående från våra gamla ritualmallar från retreatsen, och sedan modifierat den lite. Lovade skicka den åt allihopa efter helgen. Det har jag också gjort nu, och satt upp ett FB-event så vi får det planerat. Jag hoppas det är fler än jag som orkar engagera sig, för det skulle vara så trist att låta det här tillfället gå förbi..!

Fick också veta att fotona från vårt covenshoot är så gott som klara - det är bara Rinas bilder som måste tas om pga. underlaget eller nåt sånt, och det gjordes igår. Så, vi borde få dem hur snart som helst. Iiih!

Ja, jag hade inte så mycket mer att säga. Kom ihåg att det är moot om en vecka!
Både i Vasa och i Åbo!
//Holly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar